Overmacht en aansprakelijkheid
- De dienstverlener is niet aansprakelijk in geval van overmacht. Overmacht is elke onvoorzienbare gebeurtenis onafhankelijk van de wil van partijen die de uitvoering van de overeenkomst in hoofde van de dienstverlener geheel tijdelijk of definitief onmogelijk maakt, wezenlijk verzwaart of aanzienlijk negatief beïnvloedt, zoals onder meer, maar niet beperkt tot natuurrampen, pandemie, conflicten, sociale onrust, misdrijven, overlijden, stroom en telecommunicatieonderbreking, economische factoren, ongevallen, overheidsingrijpen, ziekenhuisopname en dergelijke meer.
- In situaties van overmacht, waarbij de dienstverlener niet in staat is om de overeenkomst uit te voeren, behoudt de dienstverlener zich het recht voor om de overeenkomst te annuleren zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige vorm van schadevergoeding.
- Bij overmacht heeft de klant het recht om de overeenkomst kosteloos uit te stellen tot maximaal zes maanden na de oorspronkelijke datum. Indien de nieuwe overeenkomst later dan zes maanden na de oorspronkelijke datum plaatsvindt, behoudt de dienstverlener zich het recht voor om haar tarief aan te rekenen.